arian ۱۴۰۲-۱۲-۰۱ 0 دیدگاه

بهترین محله های چیتگر و منطقه 22 تهران برای زندگی کدام است؟ (معرفی 7 محله)

نمای کلی از محله های منطقه 22 و چیتگر

برای پاسخ به این سوال لازم است ابتدا برخی محله های منطقه 22 را برایتان تشریح کنیم و در نهایت به یک نتیجه برسیم.

منطقه 22 تهران جدید ترین و نوساز ترین و درحال رشد ترین منطقه از مناطق 22 گانه تهران است. این منطقه در ناحیه شمال غرب و غرب تهران است. که از سمت شرق به باغ ها و رودخانه کن، از سمت غرب به وردآورد شمالی، از سمت شمال به رشته کوه البرز و از سمت جنوب به بزرگراه تهران_کرج منتهی میشود. این منطقه با توجه به جدید بودنش، راهسازی و خیابان کشی های بسیار مهندسی در ان رعایت شده است تا حد امکان از ترافیک جلوگیری شود.

در ادامه به تفصیل به بررسی محله های منطقه 22 میپردازیم.

شهرک راه آهن

شهرک راه آهن که جدیدا به اسم شهرک گلستان غربی نیز معروف شده است، جزو قدیمی ترین محله های منطقه 22 محسوب میشود. این شهرک از شمال به بزرگراه همت و از جنوب به بزرگراه حکیم و از شرق به بزرگراه ازادگان منتهی میشود. این محله تمام خانه هایش 2 و یا 3 طبقه هستند. قواره های زمین هایش 300 و 500 متری است. در این محله امکانات رفاهی بسیاری وجود دارد همچون تهران مال و مالمون.

دریاچه شهدای خلیج فارس (دریاچه چیتگر)

دریاچه چیتگر که از سال 1392 به بهره برداری رسیده است، یکی از بزرگترین دریاچه ها مصنوعی ایران است. این اطراف این دریاچه برج های زیاد و نوسازی ساخته شده است. 3 میدان اصلی اطراف این دریاچه وجود دارد، میدان موج، میدان ساحل و میدان دریاچه. از برج های اطراف دریاچه میتوانیم به برج های برلیان، برج های عرفان، رج های احرار، برج های صیاد شیرازی، برج تریتیوم و برج لبخند اشاره کرد.

دهکده المپیک

دهکده المپیک قدیمی ترین محله منطقه 22 و شرقی ترین محله منطقه 22 است. دهکده المپیک تشکیل شده از محله ی دهکده المپیک، شهرک چشمه و زیبادشت است. این محله که ویلایی و بسیار سرسبز است، جزو محله های گران قیمت منطقه 22 محسوب میشود ولی اکثر خانه ها و سازه هایش بسیار قدیمی هستند.

کوهک

محله کوهک جزو محله های با کیفیت منطقه 22 است. کوهک از شرق به بزرگراه ازادگان و از جنوب به بزرگراه تهران کرج وصل میشود. در این محله مجتمع تجاری و اداری طوبی قرار دارد. پروژه های ساخت و ساز در این منطقه وجود دارد و تقریبا میتوان گفت این محله جزو مناطق نوساز منطقه 22 است. در این محله خانه های 3 طبقه ای وجود دارد که در بین برج های بلند قامت متفاوت به نظر میرسند.

بلوار اردستانی

بلوار اردستانی محل تلاقی چندین شهرک مدرن و بلند مرتبه و ویلایی است. شهرک هایی که اطراف این بلوار قرار دارند عبارت اند از: شهرک خرازی، شهرک دانشگاه شریف، شهرک الهیه غرب، شهرک آتی شهر و شهرک نگین غرب. این بلوار ابتدای جاده ی روستا های وردیج و واریش قرار دارد که جزو روستا های مقصد گردشگری استان تهران هستند. دسترسی بسیار خوبی به سه بزرگراه اصلی همت، حکیم و تهران کرج دارد.

شهرک چیتگر

شهرک چیتگر که نبش بلوار پژوهش و بزرگراه همت تا بزرگراه حکیم قرار دارد، جزو شهرک های نوساز و درحال ساخت و مدرن منطقه 22 است. این شهرک که از برج های بلند مرتبه تشکیل شده است غرب ایرانمال که بزرگترین مرکز خرید و مجتمع تفریحی خاورمیانه و دنیا است واقع شده است. امکاناتی که برای ساکنین این شهرک در نظر گرفته شده است بسیار مطلوب است همچون چهارباغ و محوطه سبز. این شهرک ساخت ارتش است که در حال حاضر نیز در حال ساخت است.

شهرک مروارید شهر

شهرک مروارید شهر که جزو غربی ترین شهرک های منطقه 22 است در حال حاضر اکثر پروژه های عمرانی منطقه 22 در این محله قرار دارد. با وجود ساخت و ساز های بسیار در این محله برای سرمایه گذاری بسیار مناسب است. اگر قصد سرمایه گذاری بر روی ملک دارید از این محله غافل نشوید. با این حال که ساخت و ساز بسیار زیادی در این محله درحال انجام است، برج هایی آماده وجود دارد که مردم در ان ساکن هستند.

نتیجه گیری

هر محله ای ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد. اینکه ما بگوییم کدام محله بهتر است واقعا نظر کارشناسی ای نیست. پس نتیجه گیری را بر عهده شما خواننده گرامی میگذاریم تا نسبت به آنچه که برای شما مهم است، بهترین نتیجه را خواهید گرفت.

برخی سوالات شما در مورد بهترین محله های منطقه 22

در زیر سوالات پر تکرار به همراه پاسخ های آن قرار داده شده است؛

زندگی در منطقه 22 با توجه به ساختمان های بلند مرتبه و  برجها، سبک زندگی برج نشینی دارد. در حال حاضر منطقه کوهک و شهرک راهن آهن که در قسمت شرقی تر منطقه 22 هستند، سبک زندگی آپارتمان نشینی سنتی و برج نشنینی بصورت ترکیبی است.

نظر بدهید