arian ۱۴۰۲-۱۲-۰۲ 0 دیدگاه

شهربازی هزار و یک شهر منطقه 22 [معرفی کامل + تصاویر]

نقشه کامل شهربازی هزار و یک شهر

شهربازی هزار و یک شهر

شهربازی هزار و یک شهر در منطقه 22 تهران، رو به روی بازار بزرگ ایران (ایرانمال) و شمال بزرگراه خرازی واقع شده است. این شهر بازی در زمینی به مساحت 139 هکتار یعنی یک میلیون و 390 هزار متر مربع طرح ریزی شده است. این شهربازی که بزرگترین شهربازی ایران و خاورمیانه خواهد شد. شرکت عظام با مالیکیت مهندس عباس ایروانی که سابقه ساخت مقاصد گردشگری و بزرگی در کشور را دارد در مزایده شهرداری با ارائه بهترین طرح کاربری برای زمین این پروژه برنده این مزایده شد.

شهربازی هزار و یک شهر کجاست؟

این پروژه در منطقه 22 تهران، انتهای بزرگراه همت و شمال بازار بزرگ ایران (ایران مال) قرار دارد. از سمت جنوب به بزرگراه خرازی و ایرانمال، از سمت شمال به رشته کوه های البرز، از سمت شرق به شهرک شهید باقری و از سمت غرب به شهرک مهسان و بلوار اردستانی ختم میشود. این زمین به مساحت 139 هکتار در یکی از بهترین لوکیشن ها و بهترین دسترسی ها را دارد.

پروژه شهربازی هزار و یک شهر

بخش های هزار و یک شهر

پروژه شهربازی هزار و یک شهر از چه بخش هایی تشکیل شده است؟

پروژه بزرگ هزار و یک شهر به معنای واقعی یک شهر بزرگ است. این شهر از بخش های متنوعی تشکیل شده است. این پروژه اولین تم پارک (theme park) ایران به نام تم پارک شهر قصه را در دل خود جایی داده است. این تم پارک که به مساحت 38 هکتار بر اساس طرحی از شرکت Forrec کانادا طراحی شده است قلب تپنده این مجموعه تفریحی به شمار میرود. که با داشتن 45 راید و 28 جاذبه در قالب 7 دیار بر پایه تاریخ و فرهنگ و تمدن ایران زمین از باستان تا کنون طراحی شده است. در مورد این 7 دیار جلو تر توضیحات تکمیل تری ارائه خواهیم داد. بخش دیگر در این پروژه 3 هتل برای اقامت و اسکان بازدید کنندگان و توریست های بین المللی وجود دارد.

هتل هزار و یک شهر

هتل 5 ستاره اورنگ ، هتل 4 ستاره سیراف و هتل 3 ستاره سندباد. بخش دیگر آن مجتمع تجاری شهرزاد است. این ساختمان تجاری در زمینی به مساحت 35 هکتار با سطح قابل اجرای مفید 380 هزارمتر مربع طرح ریزی شده است که با الهام از داستان شهرزاد قصه گو نام گزاری شده است. این ساختمان در قالب 7 بلوک و 7 اتریوم که وصل کننده و واسط بین 7 بلوک است طراحی شده است که در دل خود فود کورت، هایپر مارکت، پردیس سینمایی و فضای خرید و سرگرمی جای داده است. علاوه بر این ها در این شهر برج های اداری و هتل آپارتمان ، پارک آبی آبشاران ، نگارستان تهران و مرکز مطالعات اسلامی شبستان وجود دارد.

طراحی سه بعدی هزار و یک شهر

7 دیار شهر قصه

دیار آفرینش، با روایت قصه آفرینش و غرفه بلیط فروشی و آمفی تئاتر و باغ ملی اولین دیار از دیار های هفگانه شهر قصه است. دیار تاریخ، با بیان شکوه، عظمت و تاریخ کهن ایران با معماری ایرانی دومین دیار شهر قصه است. عناصر با شکوهی در این دیار مثل دروازه و نماد پرسپولیس قرار دارد. علاوه بر این قرار است در این دیار کارناوال های مختلفی راه اندازی شود. و از طرف دیگر رستورانی در این دیار وجود دارد به نام رستوران علاءالدین.

اگر تا اینجا همراه بودید حتما به دیار سوم که راه ابریشم نام دارد قدم بگذارید تا همراه و همسفر ناصر خسرو و مارکوپولو شوید. این دیار با توصیفات این دو جهانگرد از سفر های خودشان از مکان ها و بنا هایی که از آنها دیدن کرده اند طراحی و ساخته خواهد شد. دیار ماجرا، با نمایش هفت خوان رستم در شاهنامه فردوسی تا مواجهه با دیوها و جادوگران چشم بازدید کنندگان را خیره خواهد کرد. حالا که تقریبا بیشی از نصف راه رفته اید شما را به دیدن دیار اسطوره دعوت میکنم.

این دیار به نقل داستان های اساطیری روم، یونان و ایران باستان و به تصویر کشیدن سیر تکامل بشری راوی داستان های جذابی است. دیار آینده ششمین دیار شهر قصه است. این دیار بر پایه تخیل است. با به تصویر کشیده شدن پرواز تخیل انسان و کنجکاوی های او در گذر زمان پیش بینی میشود دیار آینده یکی از جذاب ترین دیار ها خواهد شد. در نهایت به اخر شهر قصه میرسیم که اخرین دیار، دیار بازی است. این دیار برای کودکان طراحی شده است تا به عنوان محل بازی و سرگرمی کودکان به شکوفایی استعداد آنها کمک به سزایی کند.

نظر بدهید