arian ۱۴۰۳-۰۱-۲۵ 0 دیدگاه

رکورد قیمت طلا در تاریخ بشر [جهش 30 درصدی طلای جهانی]

در 24 فورویه 2022 همزمان با حمله روسیه به اوکراین موجی از ناامنی و نا اطمینانی اقتصادی جهان را فرا گرفت. این اتفاق که مدت کوتاهی پس از اپیدمی کرونا بود سرمایه گذاران جهانی را ناگزیر به حرکت به سمت سرمایه گذاری در بازار طلا کرد. در همین حین فدرال آمریکا که همچنان درگیر مقابله با مشکلات ناشی از اپیدمی کرونا بود و از طرف دیگر میخواست ترکش های جنگ روسیه و اوکراین به او برخورد نکند، مجبور به افزایش نرخ بهره شد تا از تضعیف دلار جلوگیری کند.

اما در 7 اکتبر سال 2023 تنش های جدید در خاورمیانه رخ داد. حمله طوفان القصی بازار جهانی را تحت تاثیر قرار داد و مسیر جدیدی به سیر تحولات اقتصادی جهان داد. همچنین تحرکات متعددی که در خاورمیانه در آن زمان انجام شد، باعث رسیدن قیمت جهانی طلا به 1820 دلار شد. اما پس از 6 ماه و بر اثر اتفاقاتی که در این ماه ها رخ داده است، در تاریخ 6 آوریل 2024 قیمت طلا به کانال 2329 دلاری وارد شده است و رکورد بالاترین قیمت طلا در تاریخ را ثبت کرد.

افزایش افسار گسیخته طلای جهانی با نگرانی و احتمال وقوع جنگ پس از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، موجی از هیجانات را در بازار طلای کشور به وجود اورد. قیمت طلا و سکه در بازار داخلی کشور افزایش بسیار هیجانی و زیادی داشته است. کارشناسان به این باورند که مهمترین عامل افزایش قیمت طلا در کشور را خارجی و ناشی از تحولات سیاسی جهان است.

قیمت طلا و سکه در بازار کنونی به هیچ وجه قابل اعتماد نیست. احتمال ریزش قیمت طلا و سکه در اینده ای نه چندان دور اصلا دور از ذهن نیست. و از طرف دیگر با بالا رفتن افسار گسیخته طلا قیمت دلار نیز به صورت کاملا هیجانی بالا رفته است.

ارتباط بازار طلا و دلار به مسکن

بازار مسکن همیشه بازاری بوده است که صبر بیشتری نسبت به طلا و دلار دارد. این به این معناست که همیشه بازار مسکن منتظر ثبات در بازار های طلا و دلار میشود و بعد از یکی دوماه افزایش یک دفعه ای و پلکانی میدهد. با این وجود سر رسیدن سال جدید خودکار باعث افزایش قیمت مسکن شد و این نوسانات بازار طلا و دلار احتمالا خیلی زود روی قیمت مسکن تاثیر خواهد گذاشت.

نظر بدهید